بهتر خوابیدن
روانشناسی،مشاوره و راهنمایی
مشاوره در زمینه های:تشخیص اختلالات روانی،ازدواج،تحصیل،خانواده،فردی و....

 ده توصیه برای بهبود خواب   تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

1. اولین اقدام مناسب برای بهتر خوابیدن غالبا خرید یک بالش نو خواهد بود.بعلاوه مهم است که شخص در رختخوابش راحت باشد. رختخوابی گرم با یک پارچه یا اگر نیاز است پتویی با ملافه های اضافی در خواب بهتر موثر است.سعی کنید موقع خواب سروصدای بیرونی راقطع کنید.

2. در طی روز از چرت زدن اجتناب کنید.هر خوابی که در طی روز داشته باشید از خواب شبانه  و از قدرت رختخواب بعنوان یگانه محرک برای خواب می کاهد.

3.به طور منظم ورزش کنید و هوای تازه استنشاق نمایید.لیکن اینها را به آخر شب موکول نکنید.

4. حداقل دو ساعت قبل از به رختخواب رفتن از مصرف هرگونه مواد محرک چون قهوه/چای/ نوشابه های مختلف و کافئین بپرهیزید. میتوانید قبل از خواب از نوشیدنیی چون شیر کاکائو استفاده کنید. همچنین قبل از به رختخواب رفتن از کشیدن سیگار اجتناب کنید.از قرصهای آرامبخش استفاده نکنید.همچنین از الکل بعنوان وسیله ای برای به خواب رفتن استفاده نکنید این عمل به سادگی منجر به اعتیاد به الکل خواهد شد و شواهدی وجود دارد مبتنی بر اینکه الکل دارای تاثیر زیان آور بر روی کیفیت خواب شماست.

5. سعی کنید منظم بوده و در ساعت مشخصی در هر روز از خواب بیدار شوید هر چند که ممکن است احساس خستگی کنید/لیکن اگر شب خوب خوابیده اید وسوسه نشوید که در رختخواب چرت بزنید.از رختخواب بلند شوید و مطمئن باشید که شب بعد خواب بهتری خواهید داشت.سعی کنید فقط هنگامی که کاملا خسته هستید به رختخواب بروید/ مطمئن باشید که ساعتی بعد شما به طور طبیعی به خواب خواهید رفت.

www.bahar-20.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.BAHAR-20.COM

۶. سعی کنید هیچ فعالیت غیر ضروری را در رختخواب انجام ندهید. برای مثال:در رختخواب غذا نخورید/ تلویزیون نگاه نکنید ومطالعه نکنید. این فعالیتها باعث می شوند که رختخواب قدرتش را بعنوان محرکی برای خواب از دست بدهد.

7. حداقل دو ساعت قبل از به رختخواب رفتن هیچ چیزی نخورید.هنگامی که به خواب می روید فرایندهای هاضمه بدن کارایی کمتری پیدا کرده و ممکن است منجر به سوء هاضمه شود.

8. سعی کنید قبل از زمان خواب رفتارهایتان تا حد ممکن آرامبخش باشد.یک دوش گرم/ تمرینهای آرمیدگی/ یا یک مطالعه سبک همگی می تواند کمک کننده باشد.سعی کنید بلافاصله بعد از یک دوره تمرکز شدید برای مثال(اضافه کاری/ سرگرمی های فکری/ یا بررسی یک مساله پیچیده و مشکل) به رختخواب نروید چرا که ممکن است ذهن هنوز فعال و هشیار باشد.

9. برای مدت طولانی در رختخواب و متعجب از اینکه چرا خوابتان نمی برد دراز نکشید. بهتر است که از رختخواب برخاسته و بعد از یک دوره کوتاه که احساس خستگی بیشتری کردید دوباره به رختخواب برگردید. این عمل دور باطل نگرانی/ برانگیختکی فیزیولوژیکی/نگرانی بیشتر و....را می شکند.

10. شاید بهتر باشد که سعی کنید خودتان علت به خواب نرفتن تان را بیابید.گاهی اوقات ممکن است فشار روانی یا مشکل ویژه ای را که علت بی خوابی مان است بیابیم.سعی کنید اقدامی جهت حذف یا کاهش این فشار روانی انجام دهید.بدنتان به زودی به شما خواهد گفت که فرضیه تان درست بوده است یا راحلتان موثر واقع شده است یا نه.

                                      منبع:استرس شغلی تالیف:دکتر مهدی خدادادی                                                                                                               رضا دولتیار باستانی 
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:, :: 1:27 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم که از مطالب کمال استفاده رو ببرید.به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستم. باتشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 233553
تعداد مطالب : 98
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1